Sider

2012-02-29

Lavkarbobrød, som vanlig kneip

Jeg har etterhvert prøvd titalls ulike lavkarbobrød. Både fra funksjonellmat.no og ulike oppskrifter på hjemmelaget brød.
Flere av disse har vært svært gode, men felles for alle er at de blir fuktige og eggete.
Jeg hadde slått meg til ro med at det var den beste erstatningen for brød som fantes på LCHF, og det var absolutt ikke et dårlig alternativ.
For en ukes tid siden var jeg innom på en helsekost i distriktet her ( Kvadrat, til dere som er lokalkjent), der kjøpte jeg et tyskimportert lavkarbobrød.
Dette brødet føres av samme leverandør som Adams fitness food: pizzabunn og lavkarbo- pitabrød, tortillas og pasta.
Fordi jeg regnet med at det ville bli eggete brukte jeg litt tid før jeg laget dette brødet, noe jeg ikke burde ha gjort!
Dette brødet er som helt vanlig brød, minner faktisk om kneippbrød. Det er ikke noen annen beskrivelse som passer, dette er brød! Noe luftigere enn vanlig brød muligens, men definitivt brød!

Så har du savnet brød i kostholdet, løp og kjøp!

Husker ikke helt hva jeg betalte, men tror det var ca 60,-. Brødet er dobbelt så stort som brødet fra funksjonellmat.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar