Sider

2012-04-14

Pure love

Da jeg var yngre så jeg for meg hva kjærlighet var. Før erfaringer og svik, før jeg forsto at svik og kjærlighet på en absurd måte henger sammen. At de jeg elsker ofte er dem som gjør meg vondt.
Jeg drømte om ubetinget kjærlighet, om egenverdi og om en som ville elske meg uavhengig av mine dårlige sider. En som ville se det sårbare i meg, som ville være stolt av min egenrådighet.

Livet lærte meg at å elske er komplisert, at kjærlighet ikke bevares i samme form over tid. Jeg lærte at jeg må gi og ta, og la andre få lov å nærme seg. Redselen for å bli sveket igjen sitter fast, den gjør det av og til vanskelig å elske meg.
Men den blir mindre og du blir bedre til å se meg, hele meg.

Jeg fant deg, og jeg holder fast på det vi har...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar