Sider

2012-05-17

Gratulere med dagen kjære medborgere!

17. Mai: is, pølser, familie, mas, kaos og regn. Jeg elsket denne dagen, de våte flaggene som blafrer og barna som synger.
Jeg liker tanken på et fritt demokrati, en rettstat og en grunnlov. Jeg liker at vi som land fronter barnetog og skolemusikk når vi skal feire landet vårt, og ikke militærregimer og våpen.

Vi har uten tvil våre utfordringer som land, både på mikro, makro og mesonivå. Men de handler ikke om væpnede konflikter, om hungersnød eller om rasediskriminering. Så jeg er takknemlig, utrolig glad for at nettopp jeg fikk vokse opp i Norge. At jeg får oppdra min datter her og at en av våre utfordringer er hva vi skal benytte milliarder av oljepenger på!

Håper dere har hatt en fantastisk feiring!
Under følger noen bilder av min dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar