Sider

2012-11-22

Hverdagslykke


 


Det er så rart, dette med mørketiden vi nå er midt i. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg merker at humøret mitt stiger og synker med solen.
Det er mørkt når mini drar på skolen og det er mørkt når vi spiser middag. Disse fattige timene med dagslys kamufleres så alt for ofte av tunge skyer og regn, i allefall her i Stavanger.

Jeg prøver å benytte timene med lys. Ut må jeg jo, vi har jo hund! Og ofte er motviljen stor når det pøser ned utenfor døren. Men erfaringen tilsier at det blir godt bare jeg kommer meg ut. Regntøy er ikke undervurdert, her gjelder det å investere i et som virkelig holder deg tørr.

Tenkte å dele noen av mine tips for en bedre hverdag, for det er et par finfine ting med disse mørke månedene.

What to do on a rainy day:

- Kom deg ut på tur, den friske luften hjelper på humøret- jeg lover

- Tapp i et varmt bad, sett på avslappende musikk og nyt

- Kom deg på trening, endorfiner, endorfiner, endorfiner!

- Finn deg en god bok (fifty shades anbefales!)

- Tenn starinlys, masse av dem. Tenn i peisen og finn frem gløgg eller noe annet godt å drikke

- Inviter venner på middag, dekk et pent julebord og gled deg over forberedelsene

- Har du en skikkelig drittdag, ringe en venninne og gå på kafe og shopping. det hjelper mot det meste!

Håper dette hjelper litt? 

Ha en flott kveld, helgen nærmer seg og den skal i allefall jeg nyte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar