Sider

2013-12-17

Feministen i meg

Jeg leste akkurat et godt skrevet innlegg i Dagbladet. Journalisten setter der fokus på dagens noe bakvendte feminisme.
Der kvinner sto sammen og tidligere kjempet for rettferdighet, rett til arbeid og likestilling... Ja der boikotter vi i dag egen innsats.
Hva er det som gjør at det i dag ser ut til å være status i å bli forsørget av sin mann? At det å kunne være hjemmeværende er blitt et ideal?
Vi deler ut "likes" til våre venninner som legger ut selfies av struttende lepper og kropper minimalt kledd. 
Vi gjør hverandre til objekter, statusen stiger i takt med antall venner vi har klikket oss til på Facebook.

Jeg gjør det selv... Til og med ofte. Men sjeldent har det slått meg at jeg fremmer en sak mine medsøstre for seksti år siden kjempet mot...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar