Sider

2011-07-28

En ufattelig tragedie

Bloggen min er i aller største grad dedikert til mat og av den grunn tenkte jeg først at jeg ikke ville blogge om tragediene på Utøya og i Oslo.
Jeg kunne nå skrevet om hvor grusomt det er, hvor mye jeg føler med alle de berørte og om hvor rørt jeg er over det samholdet landet vårt, folket vårt har vist den siste uken. Men det vil jeg ikke gjøre, ordene blir fattige og jeg føler meg utilstrekkelig i forsøket på å beskrive hva jeg føler.

Det jeg vil gjøre, er å oppfordre alle til å bruke stemmeretten sin ved kommende valg. Det er likegyldig for meg hvem det stemmes på, men stem! Vis at demokratiet vårt står sterkere enn noen gang, vis at vi ikke lar oss skremme til taushet og at en gal manns handling ikke får feste seg som frykt i våre sinn.

La oss gå til urnene og hedre alle dem som omkom, som satte nettopp dette arbeidet for landet vårt så høyt.
Stem for samholdet, for trygghet og for demokrati!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar