Sider

2011-08-13

Lavkarbo pikekyss

Pikekyss, eller marengs som det også kalles er både pene og gode.

Jeg har brukt natreen istedet for sukrinmelis ettersom jeg ikke liker den "kalde" smaken sukrin gir. Det fører til at resultatet blir lettere og litt for luftige.
Så om du ikke bryr deg om den typiske kalde ettersmaken så anbefaler jeg å bruke sukrinmelis ( meny eller helsekost).

4 eggehviter
1/2 ss blank eddik
1 1/2 dl søtning

Pisk eggehvitene i 3 min før du tilsetter det resterende og pisker stivt.

Det anbefales å piske i en ren metallbolle og du skal kunne snu bollen opp- ned uten at innholdet rennet ut.

Ha i en (sprøyte)pose og porsjoner ut på et stekebrett.

Stek på 120'C, midt i ovnen i Ca 40-60 min. La avkjøle før servering.

Du kan også male opp mandler/ sjokolade å blande inn i deigen før steking.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar