Sider

2012-08-30

Cookies

Jeg nevnte i forrige innlegg at jeg hadde prøvd meg på tranebær cookies, men at de ble mislykket.

De smuldret opp, så mye at jeg ikke fikk løftet dem fra stekebrettet og over til risten.
Så jeg lot hele greiene stå på bakebrettet og dro i stallen.
Da jeg kom hjem nå og skulle kaste alt sammen oppdaget jeg at kakene hadde tørket seg ikke-mislykkede. De er altså som menn, trenger bare tid på å formes slik vi vil ha dem :)

Ulempen nå er at jeg bare laget deigen på slump, og jeg gadd ikke skrive ned hva jeg brukte ettersom jeg trodde det hele ikke funket.

Men det er ca slik:

75g mykt meierismør
1,5 dl kokosmel
2 ts tagiatesse eller annen søtning
2 ss fiberfin
1 ss bakepro
1-2 ss tørkede tranebær.

Rør alt sammen til en fast deig. Rull små kuler som du plasserer på et stekebrett. Trykk litt flate og stek i ca 25 min på 130'C.
La avkjøle før du tar i dem.

Mine ble litt brent, så pass på mot slutten av steketiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar