Sider

2012-11-19

Gazas tårer

Jeg satt klistret til tvkjermen da Israel rykket inn i Gaza, den skjebnesvangre dagen i 2009. Jeg så barn som var drept, andre hardt skadet. Jeg så mødre som gråt og jeg fortvilet over at verden kunne la dette skje.

Jeg vet at det er tap av sivile på begge sider, jeg vet at også Israelske barn sitter redde når flyalarmen går. Og jeg fordømmer all krig, uavhengig av hvilket land eller stat som gjennomfører denne.
Men jeg har satt meg inn i konflikten i midøsten, jeg fulgte skildringene fra de norske legene Gilbert og Fosse fra time til time.
Jeg forstår ikke..
Hvordan kan en hel verden stå å se på at en stormakt ønsker å utslette en hel stat, et helt folk? Hvordan kan styresmaktene i Israel finne retten til å si at de ønsker å bombe Gaza tilbake til middelalderen?
Det er nå tre år siden forrige invasjon i Gaza. Sykehusene var fortsatt ikke resturert, medisiner og utstyr fortsatt ikke på plass.
Men bombene faller, Israel truer med å gå inn med bakkestyrker.. og verden står fortsatt å ser på.
Palestinerene er fanget, de har ingen flyalarmer som varsler om angrep, og om de hadde det så har de ingen bomberom å søke tilflukt i.
Barna... hva med barna? Som vokser opp i en verden hvor alt de gjør kontrolleres, hvor fedre er drept og mødre har gitt opp. Kan vi klandre dem for hatet.. for å ønske rettferdighet?

Bor du i Stavanger? I morgen kan du vise din støtte til befolkningen i Gaza. Mer informasjon finner du HER.

Bilde: (H) Shame on Facebook ,, Stop deleting Palestinian pictures

I need more than 10.000 Share Now Please

That's ALWAYS Israel's claim
and these are ALWAYS the victims of Israel's crimes!
Stand up against Zionist terrorism
For mer info, sjekk ut denne traileren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar