Sider

2013-01-02

Frokost

Dagen startet akkurat som jeg håper på, og tro meg folkens, akkurat det skjer ikke særlig ofte!

Vekket mini ( som ikke er så liten lenger), kokte kaffe mens hun stelte seg og så på mens hun spiste frokost.
Da hun fløy ut døren var det på tide å bake.
En ting er et must for meg når jeg skal leve lavkarbo, tilgjengelighet! Jeg må ha knekkebrød etter brød ferdig, orker ikke egg og bacon hver morgen.
Så i dag bakte jeg polarbrød. De ble gode og ikke minst så er de praktiske å ta med seg rundt omkring.

Her er oppskrift:

3 egg
100g kremost
0,5 dl fløte

125 g kvernede frø ( lin, solsikke og gresskar)
1,5 ss fiberhusk
1ts bakepulver
1 ts salt

1. Sett ovnen på 175'C
2. Bland egg, ost og fløte godt
3.Bland det tørre og tilsett i det våte
4.Spre jevnt ut over en langpanne, bruk en vætet slikkepott.
5. Stek i ca 20 min. Del så opp i passe ruter og avkjøl på rist.

Disse kan fryses.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar